Aankondigen evenement 2025

Als u of uw organisatie een evenement wilt organiseren in 2025, moet u dit tijdig melden. Hieronder leest u hoe u dit kunt doen.

Melden vóór 1 december 2024

Bij de gemeente Kerkrade gebruiken wij de EvenementAssistent. Als u van plan bent om hetzelfde evenement volgend jaar te organiseren dan kunt u de aanvraag/vooraankondiging van afgelopen jaar opnieuw indienen in de EvenementAssistent.
Mocht dit niet lukken dan kunt u ons een e-mail sturen. Denk er dan aan om op zijn minst de volgende informatie te vermelden:

  • Datum + tijdstip van het evenement (houd ook rekening met eventuele op- en afbouwdagen);
  • Soort/type evenement (korte omschrijving);
  • Eten en/of drinken voorbereiden / alcoholisch/non-alcoholisch;
  • Verwacht aantal bezoekers (schatting);
  • Locatie;
  • Uw actuele gegevens als organisatie of particulier
    • Naam of naam organisatie;
    • Adres / Postadres;
    • Postcode;
    • Woonplaats;
    • Telefoonnummer;
    • Emailadres.

Afhankelijk van het evenement wat u van plan bent te organiseren zullen wij als gemeente nog aanvullende stukken van u nodig hebben, denk hierbij o.a. aan:

  • Draaiboek;
  • Inrichtingstekening;
  • Programma;
  • Veiligheidsplan;
  • Verkeerscirculatieplan;
  • Constructieve bouwboeken.

Bovengenoemde stukken zijn echter niet noodzakelijk voor de vooraankondiging, hier zullen wij als gemeente later op terug komen nadat we uw aanvraag in behandeling hebben genomen.

Mocht u nog vragen hebben over het voor aankondigen van uw evenement voor 2025 dan kunt u gerust contact met ons opnemen via gemeentehuis@kerkrade.nl of bellen naar 14 045.