Handhavers van de gemeente Kerkrade hebben als taak te zorgen voor de leefbaarheid, veiligheid en handhaving in de openbare ruimte.

Ze werken samen met inwoners, bedrijven en ketenpartners om oplossingen te vinden voor kwesties met betrekking tot wetten en regels, waaronder de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en parkeerbeheer. Hiervoor gaan ze vaak het gesprek aan met de betrokkenen om samen tot een goede oplossing te komen. De handhavers bewaken hierbij wel de grenzen van wat wel en niet kan om het doel te bereiken. Voor het bewaken van de grenzen, kan de handhaver soms een proces-verbaal opmaken.

Onze inwoners zijn de ogen en oren van de wijk. Samen kunnen wij de leefbaarheid en het veiligheidsgevoel vergroten in onze gemeente. 

Heeft u signalen uit de wijk of ervaart u overlast? 
Maak dan melding bij de meldkamer Handhaving van gemeente Kerkrade.

Handhaving is bereikbaar op:
Maandag tot en met zaterdag tussen 08.00 uur en 22.00 uur
Zondag van 13.00 - 21.00 uur.

Telefoonnummer meldkamer: 045 56 76 348
E-mailadres: handhaving@kerkrade.nl 
Tijdens kantooruren (van maandag t/m vrijdag) kan ook worden gebeld met 14 045