Wat is het?

Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijt? Dan kunt u dit digitaal melden bij de gemeente.

Uw reisdocument wordt als vermist geregistreerd en daarmee wordt misbruik en mogelijke identiteitsfraude voorkomen.

Hoe werkt het?

U kunt persoonlijk aangifte doen van vermissing van uw reisdocument bij de gemeente Kerkrade.

U hoeft bij een aangifte van vermissing van een reisdocument geen afspraak te maken.

U kunt de aangifte van vermissing van uw reisdocument uiteraard ook digitaal doorgeven via uw DigiD code.

 

Wat moet ik doen?

DigiD linkonline vermissing reisdocument

Staat uw document als vermist geregistreerd?

Dan kunt u eventueel online een afspraak maken om een nieuw reisdocument aan te vragen.

Heeft u uw document met spoed nodig? Dan kunt u een spoedaanvraag doen.

Extra informatie

U kunt geen digitale melding doen als:

  • U nog geen DigiD heeft. U moet naar het gemeentehuis komen om de vermissing te melden. Als u een ander identiteitsbewijs of rijbewijs heeft, neem dit dan mee.
  • U jonger bent dan 18. Kom naar het gemeentehuis om melding te doen.
  • U uw reisdocument in het buitenland bent kwijtgeraakt. Doe aangifte bij de plaatselijke politie. Daarna kunt u bij de Nederlandse ambassade of het consulaat een nooddocument aanvragen. Als u weer in Nederland bent, kun u een definitief reisdocument aanvragen.

Wanneer wel aangifte bij de politie?

Is uw reisdocument gestolen? Dan is het verstandig om ook aangifte te doen bij de politie.

Heeft u uw reisdocument teruggevonden?

Lever het dan direct in bij de gemeente. U kunt het niet meer gebruiken.