Gepubliceerd op: 04 december 2017

Koninklijke Onderscheiding voor de heer Van Loo

De heer C. van Loo (Con) ontvangt op zondag 3 december rond 16.30 uur uit handen van de heer Jos Som, burgemeester van Kerkrade, een Koninklijke Onderscheiding voor de daadkrachtige en inspirerende wijze waarop hij zich met name op cultureel vlak verdienstelijk heeft gemaakt voor de Kerkraadse samenleving. Hij wordt benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau.

De uitreiking is tijdens de kerstviering van Toneelvereniging Frohsinn in het Sjtaaterhoes, Schaesbergerstraat 27, Kerkrade.

Persoonlijke gegevens van de heer C. van Loo (71 jaar)
Korte Maar 2, 6467 EX Kerkrade

De heer Van Loo was van 1988 tot 2009 lid van de werkgroep Concertwedstrijden van het Wereld Muziek Concours in Kerkrade, waar hij verantwoordelijk was voor het samenstellen van het muzikale dossier van de deelnemende gezelschappen en het samenstellen van de pakketten voor de juryleden en hij verzorgde het wedstrijdsecretariaat.

Daarnaast is de heer Van Loo sinds 1995 voorzitter van carnavalskapel Jeeteberger Highländer, die onder zijn leiding een niet weg te denken plek heeft ingenomen in het Kerkraadse carnavalsleven. Hij wist de financiën weer op orde te krijgen na diefstal van de kas.

De heer Van Loo zet zich sinds 1989 vrijwillig in voor toneelvereniging Frohsinn 1904 uit Kerkrade, waarvan hij tot 2016 voorzitter was. Van Loo zocht sponsoren, werkte mee als bühnebouwer, bezorgde het magazine van de toneelvereniging en stond overal klaar waar hij nodig was. De vereniging kende veel ups en downs, maar kon mede door de tomeloze inzet van de heer Van Loo blijven bestaan.